top of page

Søk på nettsiden vår

33 elementer funnet for «»

  • Priseksempler | Bjørgvin Begravelsesbyrå

    Priseksempler Hos oss får du ingen prisoverraskelser. Vi er gjennomsiktige når det gjelder pris. Den prisen du/dere får oppgitt etter planlegginssamtale (konferanse) med oss, er den samme som kommer på regningen. Dersom det bestilles tjenester etter konferansen som medfører kostnad, vil dette bli opplyst om. Eksempler på dette er annonse i flere aviser, en mer kostbar kiste, mer blomster. Elegant gravferd. Kr 49 900,- Elgant En omfattende gravferd med blant annet vår eksklusive Bjørgvin-kiste, profesjonell solist og mer blomster allerede inkludert. Her inngår også alt som er nødvendig før, under og etter seremonien. Vi skreddersyr løsningen som passer for deg. ​ Vi tar ikke ekstra betalt for arbeid utført på kveldstid eller i helg. • Vår hjelp og assistanse 24 timer i døgnet • Planleggingssamtale • Rådgivning rundt arv og skifte • Innsending av nødvendige dokumenter til det offentlige ​• Syning (å se den avdøde) • Valgfritt seremonisted • Transport inkludert mannskap. Egne satser ved hjemmehenting og for transport utenfor "stor-Bergen". • Stell og nedlegging i kiste • Vår spesialdesignede Bjørgvin-kiste , eksklusiv modell kun tilgjengelig hos oss. • Assistanse før, under og etter seremonien • Alt av utstyr i seremonien, (f.eks. båreteppe, blomsterstativer, lysestaker etc) • Stor båredekorasjon (med sløyfebånd) med valgfrie blomster og farger • To store sideoppsatser i valgfrie blomster og farger • Profesjonell solist i seremonien (vokal eller instrumental) • 25 enkle roser til pålegging • 200 programhefter • Innrammet minnebilde ved inngang seremonisted • Kondolanseprotokoll • Digital dødsannonse • Opprettelse av digital minneside • Dødsannonse i Bergens Tidende • Kremasjonsurne (ved bisettelse) • Midlertidig gravminne (navnetrekors) ​ Ved seremoni i kapellene på Solheim, Øvsttun og Møllendal tar Gravplassmyndigheten i Bergen en kommunal avgift for bruk av kapell. For 2023 er denne kr 1540,- og blir fakturert pårørende direkte og er derfor ikke inkludert i oppgitt priseksempel. Hvis avdøde ikke var medlem i trossamfunnet/livssynsorganisasjonen som seremonien skal avholdes i, kan det tilkomme kostnader for f.eks. leie av gravferdstaler. Spør oss om det aktuelle tilfellet. ​ Tilvalg: ​ ► En enda mer elegant kiste ► En annen urne ► Mer blomster ► Flere solister ► Dødsannonse i andre aviser enn BT ► Minnesamvær ► Direktesending av seremonien via internett (streaming) ​ ​ Klassik Klassisk gravferd. Kr 36 900,- Oftest valgt. En tradisjonell gravferd. Her har vi samlet de mest etterspurte valgene allerede inkludert. I klassisk gravferd inngår alt som er nødvendig før, under og etter seremonien. Vi skreddersyr løsningen som passer for deg. ​ Vi tar ikke ekstra betalt for arbeid utført på kveldstid eller i helg. • Vår hjelp og assistanse 24 timer i døgnet • Planleggingssamtale • Rådgivning rundt arv og skifte • Innsending av nødvendige dokumenter til det offentlige ​• Syning (å se den avdøde) • Valgfritt seremonisted • Transport inkludert mannskap. Egne satser ved hjemmehenting og for transport utenfor "stor-Bergen ". • Stell og nedlegging i kiste • Klassisk hvit og tidløs furukiste med svøp, utskårne profiler og trehåndtak • Assistanse under seremonien • Alt av utstyr i seremonien, (f.eks. båreteppe, blomsterstativer, lysestaker etc) • Stor båredekorasjon (med sløyfebånd) i ønsket farge • 20 enkle roser til pålegging • 100 programhefter • Digital dødsannonse • Opprettelse av digital minneside • Dødsannonse i Bergens Tidende • Kremasjonsurne (ved bisettelse) • Midlertidig gravminne (navnetrekors)​ Ved seremoni i kapellene på Solheim, Øvsttun og Møllendal tar Gravplassmyndigheten i Bergen en kommunal avgift for bruk av kapell. For 2023 er denne kr 1540,- og blir fakturert pårørende direkte og er derfor ikke inkludert i oppgitt priseksempel. Hvis avdøde ikke var medlem i trossamfunnet/livssynsorganisasjonen som seremonien skal avholdes i, kan det tilkomme kostnader for f.eks. leie av gravferdstaler. Spør oss om det aktuelle tilfellet. ​ Tilvalg: ​ ► En annen kiste ► En annen urne ► Mer blomster ► Solist ► Dødsannonse i andre aviser enn BT ► Minnesamvær ► Direktesending av seremonien via internett (streaming) ​ ​ Enkel gravferd i Møllendal kapell. Kr 27 900,- Enkel En enkel men verdig gravferd, med alt som er nødvendig både før, under og etter seremonien. Vi skreddersyr løsningen som passer for deg. ​ Vi tar ikke ekstra betalt for arbeid utført på kveldstid eller i helg. • Vår hjelp og assistanse 24 timer i døgnet • Planleggingssamtale • Rådgivning rundt arv og skifte • Innsending av nødvendige dokumenter til det offentlige • Transport inkludert mannskap. Egne satser ved hjemmehenting og for transport utenfor "stor-Bergen ". • Stell og nedlegging i kiste • Enkel hvit eller natur furukiste • Assistanse under seremonien • Alt av utstyr i seremonien, (f.eks. båreteppe, blomsterstativer, lysestaker etc) • Enkel båredekorasjon (med sløyfebånd) i ønskede blomster og farger • 15 enkle roser til pålegging • 50 programhefter • Digital dødsannonse • Opprettelse av digital minneside • Kremasjonsurne (ved bisettelse) • Midlertidig gravminne (navnetrekors) ​ Ved seremoni på Møllendal tar Gravplassmyndigheten i Bergen en kommunal avgift for bruk av kapell. For 2023 er denne kr 1540,- og blir fakturert pårørende direkte og er derfor ikke inkludert i oppgitt priseksempel. Hvis avdøde ikke var medlem i trossamfunnet/livssynsorganisasjonen som seremonien skal avholdes i, kan det tilkomme kostnader for f.eks. leie av gravferdstaler. Spør oss om det aktuelle tilfellet. Tilvalg: ► En annen kiste ► En annen urne ► Mer blomster ► Et annet seremonisted enn Møllendal kapell ► Solist ► Syning ► Dødsannonse i avis ► Minnesamvær ► Direktesending av seremonien via internett (streaming) Uten seremoni. Kr 10 900,- Uten Den enkleste løsningen med kun kremasjon eller gravlegging. Denne løsningen passer dersom man kun ønsker å gjennomføre en gravlegging, eller kremasjon med påfølgende urnenedsettelse i grav eller minnelund. Vi tar ikke ekstra betalt for arbeid utført på kveldstid eller i helg. Det er ingen ekstra kostnad dersom en avdøde ikke var medlem av Den norske kirke. • Vår hjelp og assistanse 24 timer i døgnet • Planleggingssamtale, om ønskelig • Rådgivning rundt arv og skifte • Innsending av nødvendige dokumenter til det offentlige • Transport inkludert mannskap. Egne satser ved hjemmehenting og for transport utenfor "stor-Bergen ". • Stell og nedlegging i kiste • Bomullsfoliert hvit furukiste med trehåndtak ("Nøysom"). • Digital dødsannonse • Opprettelse av digital minneside • Enkel kremasjonsurne • Midlertidig gravminne (navnetrekors) ​ Tilvalg: ​ ► En annen kiste ► En annen urne ► Syning ► Dødsannonse i avis Prisene oppgitt her er forslag til gravferd, og avhenger av tilvalg og ekstra tjenester som de pårørende skulle ønske. Herunder eventuelle kommunale avgifter, utgifter til minnesamvær, solistinnslag, kostnad for henting i hjemmet, mer blomster, gravstein og andre valg utover det som er oppgitt. Prisene gjelder innen Bergen kommune 2023. Den endelige totalprisen blir oppgitt under konferansen med oss. ​ For vår prisliste, klikk her . ​ For informasjon om gravferdsstønad, klikk her .

  • Blomster | Bjørgvin Begravelsesbyrå

    Blomster Vi er stolte av vårt samarbeid med A. Jensen Blomster. Når en partner, venn eller slektning har gått bort er en siste hilsen med blomster en vakker og tradisjonell måte å ta farvel på. Blomster skaper en vakker og verdig ramme rundt seremonien. De bekrefter omtanke og gir trøst til de etterlatte. ​ Rammene rundt gravferd er i forandring. Vi ser et større ønske om at seremoniene skal gjenspeile avdødes livshistorie, vise dens interesser og personlighet. Blomster har lang tradisjon ved gravferd og brukes nå i enda større grad for å skape vakre, verdige og personlige rammer. Blomstene du gir ved gravferd er din siste hilsen til avdøde. Gjennom valg av blomstersorter, farger, form og komposisjon kan våre erfarne blomsterdekoratører hjelpe deg å uttrykke det du vil si – med blomster. ​ Det kan være vanskelig å vite hvilke blomsterarbeid man skal velge. Ta gjerne utgangspunkt i farger eller utrykk som beskriver den avdøde for å få en personlig avskjed, eller å ut fra preferanser den avdøde hadde. Kistedekorasjonen er gjerne fra de aller nærmeste. Gode venner, familie eller andre nære forbindelser går sammen og velger kranser. Bårebuketter sendes gjerne når man er alene eller færre om å sende denne hilsenen, eller om an ønsker en enklere hilsen. ​ For å bestille blomster til en seremoni, klikk her. A. Jensen Blomster er en del av Interflora, og lager en rekke standarddekorasjoner. Men de leverer først og fremst — med sine faglærte blomsterdekoratører — personlig tilpassede kranser, hjerter, buketter og dekorasjoner. Dette er grunnen til at vi har valgt dette firmaet som vår foretrukne leverandør. Her viser vi deg et lite utvalg av deres spesialkomponerte dekorasjoner. Klikk her for å besøke deres nettsider. ​ 30 røde roser kr 549 Flotte, langstilkede roser i ønskede farger. Båredekorasjon fra kr 2500 I ønskede farger og blomster - velg etter sesong, eller etter avdødes eller pårørendes ønsker. Båredekorasjon fra kr 2500 I ønskede farger og blomster - velg etter sesong, eller etter avdødes eller pårørendes ønsker. Båredekorasjon fra kr 2500 I ønskede farger og blomster - velg etter sesong, eller etter avdødes eller pårørendes ønsker. Båredekorasjon fra kr 2500 I ønskede farger og blomster - velg etter sesong, eller etter avdødes eller pårørendes ønsker. Båredekorasjon fra kr 2500 I ønskede farger og blomster - velg etter sesong, eller etter avdødes eller pårørendes ønsker. Båredekorasjon fra kr 2500 I ønskede farger og blomster - velg etter sesong, eller etter avdødes eller pårørendes ønsker. Bukett fra kr 500 Fåes i flere størrelser, og i alle mulige typer blomster og farger. Bukett fra kr 500 Fåes i flere størrelser, og i alle mulige typer blomster og farger. Bukett fra kr 500 Fåes i flere størrelser, og i alle mulige typer blomster og farger. Bukett fra kr 500 Fåes i flere størrelser, og i alle mulige typer blomster og farger. Bukett fra kr 500 Fåes i flere størrelser, og i alle mulige typer blomster og farger. Bukett fra kr 500 Fåes i flere størrelser, og i alle mulige typer blomster og farger. Krans fra kr 1500 Flere går gjerne sammen og sender en krans. De plasseres vanligvis på sidene av kisten i seremonien. Krans fra kr 1500 Flere går gjerne sammen og sender en krans. De plasseres vanligvis på sidene av kisten i seremonien. Krans fra kr 1500 Flere går gjerne sammen og sender en krans. De plasseres vanligvis på sidene av kisten i seremonien. Krans fra kr 1500 Flere går gjerne sammen og sender en krans. De plasseres vanligvis på sidene av kisten i seremonien. Krans fra kr 1500 Flere går gjerne sammen og sender en krans. De plasseres vanligvis på sidene av kisten i seremonien. Krans fra kr 1500 Flere går gjerne sammen og sender en krans. De plasseres vanligvis på sidene av kisten i seremonien. Oppsats fra kr 1000 Fåes i flere utforminger og varianter. Velg blomster og farger selv, eller be om å få den laget i seremoniens farger. Oppsats fra kr 1000 Fåes i flere utforminger og varianter. Velg blomster og farger selv, eller be om å få den laget i seremoniens farger. Oppsats fra kr 1000 Fåes i flere utforminger og varianter. Velg blomster og farger selv, eller be om å få den laget i seremoniens farger. Oppsats fra kr 1000 Fåes i flere utforminger og varianter. Velg blomster og farger selv, eller be om å få den laget i seremoniens farger. Oppsats fra kr 1000 Fåes i flere utforminger og varianter. Velg blomster og farger selv, eller be om å få den laget i seremoniens farger. Oppsats fra kr 1000 Fåes i flere utforminger og varianter. Velg blomster og farger selv, eller be om å få den laget i seremoniens farger.

  • Bjørgvin Begravelsesbyrå | Verdighet og personlig omtanke i 25 år

    Verdighet og personlig omtanke i 25 år Priseksempel Uten seremoni Den enkleste løsningen. Kun gravlegging, eller kremasjon med urnenedsettelse. Alt er inkludert — du får ingen prisoverraskelser. Tilleggsvalg mulig. Kr 10 900,- Se mer Priseksempel Enkel gravferd Verdig gravferd med seremoni i Møllendal kapell. Alt er inkludert — du får ingen prisoverraskelser. Tilleggsvalg mulig. Kr 27 900,- Se mer Priseksempel Klassisk gravferd Oftest valgt. Tradisjonell gravferd med de mest etterspurte ønskene. Alt er inkludert — du får ingen prisoverraskelser. Tilleggsvalg mulig. Kr 36 900,- Se mer Priseksempel Elegant gravferd Omfattende seremoni med vår spesialdesignede kiste, profesjonell solist, mer blomster etc. Alt er inkludert — du får ingen prisoverraskelser. Tilleggsvalg mulig. Kr 49 900,- Se mer Ring oss nå på 55 20 23 00 for en uforpliktende samtale. Vi har alltid åpent. ​ Klikk her for å ringe Begynn her. Vi hjelper deg videre Begynn her Produkter: kister, urner, steiner, etc. Produkter Prisliste, stønadsordning, skikk og bruk etc Informasjon Minnesider; Dødsannonser; Bestill blomster Klikk her Kontakt oss nå, via telefon eller e-post Kontakt oss Hva mener vi med «verdighet og personlig omtanke?» Når noen man er glad i eller kjenner går bort, er det kanskje en av de største utfordringene man møter. Menneskene som står i denne tunge tiden er våre klienter. Dette stiller høye krav til oss. Med 25 års erfaring, vet vi en del om hva de pårørende behøver og ønsker i denne prosessen. Verdighet er et stort begrep. For oss betyr det først og fremst at gravferden gjennomføres med respekt for den avdøde, og i henhold til de pårørendes og den avdødes ønsker. Like fullt må det tas hensyn til den avdødes religion eller livssyn. Alt dette mens vi alltid følger den høyeste faglige og etiske standard. Vi opererer ikke etter samlebåndsprinsippet, tvert i mot. Hver enkelt pårørende blir lyttet til og ivaretatt, hvert spørsmål - lite eller stort - besvart og fulgt opp. Vi følger de pårørende alle steg på veien, med varm og personlig hjelp. Dette setter vi av tid til, fordi vi mener at et begravelsesbyrå ikke bare skal sørge for det rent praktiske rundt en gravferd, men også legge til rette for og være en del av de etterlattes sorgprosesser. Derfor er vårt motto «Verdighet og personlig omtanke». Ingen prisoverraskelser. Hos oss får du ingen prisoverraskelser. Vi opererer etter fastpriser. Etter at vi har hatt et møte av avklart dine ønsker og behov, vil du få et skriftlig prisoppsett av oss. Dette er en samme prisen som kommer på fakturaen — vi har ingen skjulte kostnader. Dette kaller vi å være gjennomsiktige når det gjelder pris. ​ Dersom du imidlertid bestiller ekstratjenester som innebærer kostnad etter vårt møte, f.eks. mer blomster eller solist i seremoni, vil dette bli opplyst om og fakturert. ​ Vi tar heller ingen snarveier for å senke våre egne kostnader. For eksempel er våre kister i heltre furu — i motsetning til i sponplater. ​ Du finner vår komplette prisliste her . Kontakt oss nå 55 20 23 00 post@bjorgvin-b.no Nattlandsveien 8 — 5093 Bergen Kart Ingen prisoverraskelser. Faste, forståelige priser. Gratis parkering utenfor kontoret. Inngang B. ​ Vi har alltid åpent , og du kontakter oss helt uforpliktende og kostnadsfritt.

  • Funeral Directors Bergen | Bjørgvin Begravelsesbyrå | Bergen and Vestland

    +47 55 20 23 00 post@bjorgvin-b.no Dignity and personal attention for 25 years Price Example No ceremony The simplest solution. Burial or cremation only. Everything needed is included, there are no hidden costs. Additional options possible. NOK 10 900,- Price Example Basic funeral Dignified funeral with all that is required. Everything needed is included, there are no hidden costs. Additional options possible. NOK 27 900,- Price Example Classic funeral Traditional funeral with the most commonly requested options included. Everything needed is included, there are no hidden costs. Additional options possible. NOK 36 900,- Repatriation Repatriation of both people requiring return to their home country and Norwegian citizens who are to be carried here. Services needed and costs depend on several factors. From NOK 40 000,- With wide experience Call us now at +47 55 20 23 00 for obligation free advice. We are always open. Click here to call now Bjørgvin Funeral Directors are here to help and guide you. Our duty is to make this challenging time as gentle as possible for you, and will guide you through every step. We serve Bergen and the county Vestland. ​ In the event of someone passing at home, or if you require immediate assistance, please call us. We are always open, and can arrange collection day or night. Once a medical certificate of death has been issued by a doctor, we can handle all arrangements for you, or help guide and advise you. ​ Our services include everything you require in connection with the funeral -- from arranging the removal of the deceased, filing documents to the Registry Office, organising the ceremony and burial or cremation, placing an obituary in the newspaper and online, ordering flowers, or just giving you advice with no obligation. ​ We carry out repatriations, both of foreign citizens or people requiring return to their home country, and Norwegian citizens who are to be transported here. Our office manages all necessary arrangements including correspondence with embassy or consulate, acquiring and filing relevant documents, transportation by car, air or other means, communications and preparations with funeral directors in recipient country, et cetera. Services needed for repatriations depend on several factors. Expenses in connection with a death abroad are either covered by the deceased’s insurance, if applicable, or paid by the estate or the relatives. ​ Our website in Norwegian contains extensive information on almost all aspects in relation to a funeral. Please click here to go to it. What we mean by «dignity and personal attention». When someone we love or know pass away, we are faced with perhaps the most challenging time of our lives. People in this situation are our clients, and this fact demands high expectations from us. With 25 years of experience, we realise much of what the bereaved need and want in this difficult process. ​ Dignity is a complex term to define. For us it principally means that the funeral is carried out listening carefully to the bereaved, and honouring the wishes of the person who has died, including that person's religion or life stance. All of this, whilst always maintaining the very highest professional and ethical standards. We do not believe that one service fits all -- on the contrary. All different kinds of requests can and will be accommodated to ensure that each funeral is a personal tribute to the deceased. It is important to us that we can offer our clients what they want. Every funeral we fulfil is different and we are guided by the people who come to us, including their budget. ​ We will assign you with one contact person, who will guide and help you every step of the way, with warm and reassuring assistance. Every question or issue -- large or small -- is carefully considered and answered. This is because we believe that a funeral director's duty not only is to carry out the mere practicalities of a funeral, but also to help the bereaved in managing their grief. That is why our motto is «Dignity and personal attention». No hidden costs. We give you no surprises in terms of expenses (or otherwise). ​ We operate by set prices. After having consulted with you, clarifying what you need and want, we provide you with a written offer detailing the contents and exact cost of our services. This is the same amount that will appear on your invoice. ​ The cost depends entirely on your specifications and the level of service you require, so it’s important that you plan the funeral with the assistance of one of our funeral directors who can explain all the options open to you. Furthermore, we do not cut corners in order to lower our own expenses. For example are all the coffins that we provide made of solid wood, in stead of chipboard / MDF. ​ You will find our complete price list here. We are always open. +47 55 20 23 00 post@bjorgvin-b.no You contact us free of charge and with no obligation. Free parking outside of our offices. Entrance B. Nattlandsveien 8 — 5093 Bergen Map, click here. We serve Bergen and the county Vestland — Norway.

  • Funeral Directors | Bjørgvin Begravelsesbyrå | Bergen

    Begynn her We are here to help you. This is the undertakers Bjørgvin Begravelsesbyrå in Bergen. We have more than 20 years experience. This page in English contains a summary of the most important issues dealt with on this web page. ​ One of the greatest challenges we face, is when someone we love or know passes away. Most people die after a long life full of experiences, while others die almost before their life has begun. ​ There are many issues to deal with when someone passes away. It is our job to help you. You can decide wether to leave almost everything to us, or to participate and make decisions along the way. We will manage this together. ​ Death can be difficult to grasp, and loss difficult to process. When someone dies at home. When someone passes away, a death certificate must be issued by a doctor. ​ If the death is unexpected and its cause in unclear, you must contact the hospital's emergency room on telephone number 116 117. Please note that this is not the phone number for medical emergencies (which is 113). The hospital will usually contact the police in order to decide wether an autopsy is necessary. Then, please call us. We will arrange for the deceased to be collected. ​ If the death is expected, please call us. We will arrange for the deceased to be collected and taken to the hospital's emergency room. Here, a doctor will issue the death certificate. ​ The death certificate needs to be submitted to the district court. We will assist you in doing so. When someone dies in a hospital, a care home etc. When someone dies at an institution, the staff will contact the person's next of kin, and arrange for a doctor to issue the death certificate. Often, the deceased's family or friends would like to say goodbye in his og her room. If the institution has a morgue, the deceased will be taken there. If they do not have a morgue, it is necessary that we collect the person without reasonable delay. ​ The death certificate needs to be submitted to the district court. We will assist you in doing so. ​ What to do next. Besides planning and making preparations for the funeral, there are some issues you -- as next of kin -- should take care of. Decide who will be in charge of the funeral arrangements, and have that person call us. We will help you every step of the way. ​ First, inform people who need to know about the death. Then take of care pets, if there are any. ​ You will need the deceased person's social security number for many of these taks. You may the social security number on the person's passport, driver's licence, tax returns or ATM cards. ​ Remember to terminate memberships in associations, religious XXX, sports clubs, unions, charities etc. Subscriptions for newspapers, magazines etc. should be ended. ​Many people today have accounts and contact details on various web based services. For the bereaved, it may be difficult to get an overview as to which services the deceased used or was listed on. There are several providers today who offer assistance in this respect, e.g. www.slettmeg.no Listings on online directories are normally deleted automatically (after some time) after the telephone subscription has been terminated. ​ Water plants, turn down radiators, take steps to prevent brak- ins from burglars and collect deceased person's belongings form hospital (if applicable). ​ Identification papers, passports, driver's licence etc. should be destroyed. Collect spare house and car keys. Make arrangements for any private car(s) or other belongings. ​ Funeral in Norway. Anker 5 We will guide and help you with every matter concerning the funeral and ceremony. Normally, burial or cremation takes place no later than ten days after the death. For cremation, the ashes must be buried or scattered within six months of the death. This is the letter for the law. ​ The funeral is arranged by the relative with the right to arrange the funeral (gravferdsrett). If nobody arranges the funeral, the municipality in which the deceased lived arranges it. If the deceased did not live in Norway, it is the municipality in which the death occurred that arranges the funeral. The municipality may demand that funeral expenses be covered by the estate. ​ Expenses in connection with a death abroad are either covered by the deceased’s insurance, if applicable, or paid by the estate or the relatives. Expenses may include storage, transportation, coffin, urn, flowers and decorations, notices in newspapers and/or online and other costs. On the basis of a death certificate issued by local authorities abroad, the Norwegian diplomatic mission will send a formal notification of death to the Norwegian Tax Administration (Skatteetaten, Folkeregisteret) for Norwegian citizens and for foreign citizens registered in the National Registry in Norway. It often takes longer than relatives expect for all the formalities to be completed when a person dies in a different country to the one in which they lived. ​ The Norwegian national insurance authority, NAV, may award a funeral grant in some situations. This is needs-tested and, in order to apply for this, the deceased must have been a member of the Norwegian national insurance scheme. Special regulations apply when the death occurs outside Norway. There are also special regulations when the death is the result of an occupational injury. We will be happy to help you apply for this grant. You may ask us or NAV for further Anker 6 Hva kan du gjøre selv? De etterlatte med gravferdsrett står fritt til selv å ivareta de oppgaver som følger ved gravferden. Siden det er mange formaliteter og praktiske gjøremål som skal ordnes ved en gravferd, samt ønske om en verdig behandling av den avdøde i forbindelse med stell og transport, velger de aller fleste å be om bistand fra et gravferdsbyrå. Uavhengig av om man benytter seg av et gravferdsbyrå eller ikke, kan det bety mye for de etterlatte å sette et personlig preg på gravferden. Det finnes mange alternative måter dette kan gjøres på. For noen vil det kunne oppleves som fint å få stelle og vaske den avdøde selv. Andre vil kunne ha et ønske om å velge ut klær den avdøde skal gravlegges i. Seremonien kan også gjøres mer personlig gjennom valg av musikk, salmer og sanger som er i tråd med den avdødes interesser. For mange vil det også kunne bety mye å få være med og pynte seremonirommet og velge hvem som skal bære kisten. Benyttes gravferdsbyrå, vil de etterlatte kunne avtale med byrået hva de selv ønsker å bidra med. Det er viktig at de etterlatte tenker igjennom hva de synes er en verdig avskjed med den avdøde, og gjerne tar dette opp med oss. Ved barns gravferd vil det kunne være en god sorgterapi for de etterlatte selv å kunne få legge det avdøde barnet i kisten og/ eller delta i transporten til gravstedet eller krematoriet. Anker 7 Dødsfall i utlandet. Det kan bli kostbart med hjemsendelse av personer som dør i utlandet. Dette kan skyldes krav i lovgivningen i de forskjellige land, og det kan skyldes høye transportomkostninger. Har man ikke en reiseforsikring som dekker hjemtransport, kan økonomiske grunner noen ganger tale for å foreta kremasjon i utlandet og siden få urnen sendt hjem til Norge. Hver og en må finne ut hva dette innebærer for en selv, og undersøke muligheter, formalia og kostnader i utgangsland og inngangsland. Kontakt oss eller offentlig myndighet v/Utenriksdepartementet eller politi. SOS International vil også kunne bistå i slike tilfeller. ​ Hvis det er tegnet reiseforsikring som inkluderer hjemtransport, vil hjemsendelsen av den avdøde normalt bli dekket. Vær også oppmerksom på at både lovgivning og lokale skikker for behandling av den avdøde kan avvike sterkt fra norske forhold. Det er for eksempel ikke uvanlig med krav om at den avdøde skal balsameres før hjemsendelse. Dersom den avdøde blir transportert i kiste fra utlandet, er det som regel nødvendig å bytte kiste i henhold til norske krav når denne er ankommet til Norge. Kilde: Helsedirektoratet: "Når en av våre nærmeste dør"

  • Stønadsorning | Bjørgvin Begravelsesbyrå

    Stønadsordninger Stønadsordninger i forbindelse med dødsfall. Du kan ha rett til en eller flere av disse ytelsene: Behovsprøvd gravferdsstønad og stønad til båretransport Pensjon eller overgangsstønad til gjenlevende ektefelle, partner eller samboer Pensjon til gjenlevende skilt ektefelle, partner eller samboer Stønad til barnetilsyn, utvidet barnetrygd, utdanningsstønad, tilskudd til flytting for å komme i arbeid Barnepensjon Pensjon eller overgangsstønad til tidligere familiepleier ​ Du kan kontakte NAV dersom du trenger råd eller opplysninger om hvilke ytelser du har rett til. ​ ​ ​ ​ Når et medlem i folketrygden dør, ytes det behovsprøvd gravferds- stønad som skal gå til å dekke faktiske, nødvendige utgifter til gravferden. Stønaden dekker ikke utgifter til privat minnesamvær etter gravferdsseremonien. Dersom avdøde var over 18 år, blir stønaden avkortet mot formue, tjenestepensjon som blir utbetalt til måneden etter dødsfallet, forsikringsbeløp, støtte fra fagforening og liknende som blir utbetalt som følge av dødsfallet. Gravferds- stønad gis uten behovsprøving dersom avdøde var under 18 år. Vi vil kunne hjelpe deg med søknad om gravferdsstønad og båretransport. ​ I 2023 kan det gis maksimalt 26 999,- til å dekke faktiske og nødvendige utgifter til gravferden. Om avdøde var ugift blir stønaden redusert med formue, tjenestepensjon, forsikringsbeløp eller lignende som utbetales måneden etter dødsfallet. Om avdøde var gift reduseres stønaden med summen av ektefellens finansformue og forsikringsbeløp utbetalt som følge av dødsfallet etter et fribeløp tilsvarende full gravferdsstønad er trukket fra. Har avdøde vært medlem i en fagorganisasjon, kan det være lurt å kontakte denne. De fleste fagorganisasjoner har en ordning med gravferdsstønad for sine medlemmer. For å få beløpet utbetalt, må man vanligvis levere skifte- eller uskifteattest. Vær oppmerksom på at det i enkelte organisasjoner er en foreldesfrist på tre måneder for å kreve gravferdsesstønad. Vi kan hjelpe deg med denne søknaden. ​ ​ ​ ​ Når et medlem i folketrygden dør i Norge og båren med den avdøde må transporteres over en strekning som er lengre enn 20 km, blir nødvendige utgifter til transport ut over egenandel på kr 2 700 dekket. Det ytes bare stønad til transport til nærmeste naturlige gravplass ved den avdødes bosted, inkludert transport i forbindelse med kremasjon. Egenandelen ved stønad til båretransport må betales selv om avdøde var under 18 år. ​ ​ ​ ​ I den første tiden etter dødsfallet vil utgiftene være omtrent de samme for gjenlevende ektefelle som før, og det tar gjerne tid før utbetalingene kommer fra for eksempel folketrygden og forsikrings- selskapene. En etterlatt ektefelle som av forskjellige årsaker ikke klarer å betale sine utgifter, og som forøvrig fyller vilkårene etter Lov om sosiale tjenester i arbeids- og velferdsforvaltningen, kan søke om stønad. Ditt lokale NAV-kontor kan hjelpe deg med opplysninger, råd og veiledning om hvordan du skal gå frem. Hjelpen kan fås som bidrag eller i unntakstilfeller som lån. Skjemaet for søknad om de ulike støtteordningene sendes ikke ut automatisk, du må selv kontakte ditt lokale NAV-kontor. ​ ​ ​ Mer informasjon finner du hos NAV ved i klikke her samt hos Lovdata under "Lov om folketrygd" ved på klikke her . Gravferdsstønad. Stønad til båretransport. NAV — sosiale tjenester.

  • Gravsted | Bjørgvin Begravelsesbyrå

    Gravsted Hovedregler. Avdøde personer som ved dødsfallet hadde bopel i kommunen har rett til gratis grav her. ​ I Bergen kan man i utgangspunktet velge ny grav på den gravplassen man ønsker. Imidlertid vil ikke alle gravtyper være tilgjengelig på alle gravplasser til enhver tid, av kapasitetsgrunner. ​ Ved gravlegging av urne kan man få en ny grav, eller begrave urnen i en urne- eller kistegrav man har fra før. ​ Urner kan også gravlegges i navnet eller anonym minnelund. ​ Ved gravlegging av kiste, må dette skje i en ny grav, i en kistegrav der fredningstiden på 25 år har utløpt og man har fornyet (betalt feste) for graven, eller i en grav bestilt med dobbel dybde (kun Antveit). Selv om man kan velge hvilken gravplass man ønsker, kan man ikke uten videre velge gravsted innenfor gravplassen. Kommunen tilviser som hovedregel grav på gravplassen. Ved tungtveiende grunner, kan man søke Gravplassmyndigheten om å få benytte en spesifikk grav, eller et spesifikt område. ​ Gravplassene i Biskopshavn og Slettebakken er forbeholdt avdøde som var bosatt i soknet ved dødsfallet. ​ Man kan søke Statsforvalteren om askespredning. I så tilfelle er stedet der asken ble spredd gravstedet. Urnegrav En urnegrav benyttes til urner, når avdøde er kremert (bisatt). Graven er normalt delt i fire like store deler, med plass til fire urner. Ved tildeling av ny urnegrav vil denne være frigrav (gratis) i 20 år, tilsvarende fredningstiden. Hvis graven brukes til nedsettelse av en ny urne innenfor de 20 årene med frigravsperiode, vil frigravsperioden forlenges med 20 år fra den sist nedsatte urnen. Hvis graven jevnlig benyttes til nedsettelse av nye urner med kortere intervall enn 20 år, kan det gå mange år før det må betales festeavgift for graven. Når det er gått 20 år siden siste gravlegging av urne, må ansvarlig for graven ta stilling til om en ønsker å beholde graven eller om den ønskes slettet. Velges det å beholde graven, inngås avtale om dette ved betaling av festeavgift, fastsatt av Bergen bystyre etter forslag fra Bergen kirkelige fellesråd. Priser finnes hos Gravplassmyndigheten. Kistegrav Ved tildeling av en ny kistegrav vil den være frigrav i 25 år, tilsvarende fredningstiden. Kistegraven kan ikke benyttes til ny kistegravlegging før etter 25 år. Urner kan imidlertid settes ned i en kistegrav, uavhengig av fredningstiden, da disse gravlegges grunnere enn kisten og dermed ikke bryter gravfreden. Nedsettelse av urne i kistegrav vil forlenge frigravsperioden med 20 år fra urnen nedsettes i graven. Når det er gått 25 år siden gravlegging av kisten, eller 20 år etter nedsettelse av siste urne må ansvarlig for graven ta stilling til om en ønsker å beholde graven eller om den ønskes slettet. Velges det å beholde graven, inngås avtale om dette ved betaling av festeavgift, fastsatt av Bergen bystyre. Priser finnes hos Gravplassmyndigheten. Reservert kistegrav ved siden av (dobbel grav) Dette kalles festegravsted, eller dobbel grav. Dette betyr at man reserverer og leier graven ved siden av den som på tidspunktet taes i bruk. Nye festegravsteder tilbys fra desember 2019 på de fleste kistegravfelt i Bergen, med noen unntak. ​ Ved å reservere en slik grav, må man med en gang betale festeavgift for 20 år. Priser finnes hos Gravplassmyndigheten. Kistegrav med dobbel dybde. ​ På Antveit gravplass tilbys kistegraver med dobbel dybde. Første gravlegging skjer på ca. 2,10 m dybde. Første kiste vil ha en overdekking på 20-30 cm når det eventuelt settes ny kiste ned i øverste posisjon. Øverste kiste vil alltid ha minst 80 cm overdekking, tilsvarende en vanlig kistegrav. Fordelen med denne typen dobbel grav, er at det ikke må betales festeavgift for en reservasjon av grav nr.2 ved siden av grav nr.1, slik som ved festegravsted (se over). Minnelund. Minnelund er en park eller et spesifikt område på en gravplass hvor det finnes flere graver, uten at disse individuelt er markert. Det er meningen at en minnelund skal være et tilbud til de som forskjellige årsaker ikke ønsker en vanlig urnegrav med gravminne og bed som skal vedlikeholdes. Det er et vakkert og velholdt minnested, uavhengig at hvor ofte de pårørende har anledning til å besøke graven. VED NAVNET MINNELUND finnes det et felles monument, og på denne er det montert en plakett for hver person som er gravlagt på stedet. Graver i navnet minnelund kan festes (fornyes) på lik linje med andre graver på gravplassen. Man må betale for navneplate og andel av monument, samt for beplantning og stell. For priser, se prislisten hos Gravplassmyndigheten . Monumentet er tilrettelagt for pynting med blomsterbuketter og levende lys/gravlykter. Når blomstene er visnet og lysene er utbrent, ryddes det vekk av kommunen, slik at det alltid skal være vakkert og velholdt ved minnesmerket. Varige minnegjenstander slik som lykter kan ikke brukes og vil bli fjernet. I Bergen finnes for øyeblikket navnet minnelund ved Møllendal gravplass, Fana kirkegård, Fyllingsdalen gravplass, Nygård kirkegård, Åsane kirkegård, Antveit gravplass. VED ANONYM MINNELUND er de enkelte gravers plassering bare kjent gravplassmyndigheten. Det er er ingen person blant de pårørende som er fester / ansvarlig for graven. Graver i navnet minnelund kan ikke festes (fornyes) etter fredningstidens utløp. Noen slike minnelunder har et monument, men det finnes ingen navneplaketter. Kommunen sørger også her for at området er ryddet og beplantet, innenfor enkle rammer. Det er ved anonyme minnelunder ikke lagt til rette for at de pårørende legger ned blomster, lys eller andre dekorasjoner. I Bergen tilbys anonyme minnelunder på Møllendal gravplass, Loddefjord gravplass, Fyllingsdalen gravplass og Åsane kirkegård. Det koster ingenting å bruke anonym minnelund. Kilder: Gravplassmyndigheten i Bergen

  • Produkter | Bjørgvin Begravelsesbyrå

    Tjenester Tjenester & innhold i seremoni Uansett hva slags gravferd og seremoni du/dere ønsker, er det noen faste elementer som vanligvis er med. Musikk, blomster, en kiste, et program ... ​ Her får du vite mer om disse tjenestene, og kanskje tips til hvordan du/dere kan tilpasse seremoniens innhold etter de ønsker og behov som måtte finnes. Blomster Urner Kister Musikkforslag Gravsteiner Programmer

  • Begynn her | Bjørgvin Begravelsesbyrå | Bergen

    Begynn her Begynn her Når noen vi er glad i eller kjenner dør, er det kanskje en av de største utfordringene vi møter. De fleste mennesker dør etter et langt og innholdsrikt liv, noen omtrent før livet har begynt. ​ I vår tid er det mye som skal ordnes når noen går bort. Det er vår jobb å hjelpe deg. Du kan velge å overlate alt til oss, eller å være med å bestemme underveis. Vi ordner dette sammen. ​ Vi hjelper deg videre. Dødsfall i hjemmet Dødsfall på institusjon Dødsfall i utlandet Syning Abonnementer, oppføringer Stønadsordning NAV Hvem besørger gravferden? Hva kan du gjøre selv? Huskeliste Når noen dør hjemme. Anker 1 Ved uventet dødsfall med uklar årsak må familien kontakte legevakt på telefon 116 117. Vanligvis vil politiet bli varslet for å avgjøre om rettslig obduksjon er nødvendig. Ved behov vil transport til Gades institutt ved Haukeland sykehus bli rekvirert av politiet og denne utføres av det begravelsesbyrået politiet har avtale med. Etter det står pårørende fritt å velge hvilket byrå som skal være håndtere gravferden. ​ Noen ønsker å tilbringe den siste tiden av livet hjemme. Siden dødsfallet da er ventet vil det være naturlig at hjemmesykepleien tar kontakt med behandlende lege for utskriving av dødsattest. Vi kan også avtale med pårørende i samråd med lege/helsepersonell om henting av avdøde for transport til legevakt der vakthavende lege skriver ut dødsattest. Denne må være utfylt før vårt byrå kan overføre avdøde til bårerom. Dere kan alltid ta kontakt med oss skulle noe være uklart. Vi er alltid tilgjengelige. Syning. Døde på sykehus, sykehjem eller annen institusjon. ​ ​ Når noen dør på institusjon, f eks på et sykehjem, vil personalet varsle pårørende, samt kontakte lege for å få utstedt dødsattest. For noen kan det være naturlig å samles for å ta et siste farvel med avdøde på dennes rom. Avdøde blir vanligvis stelt og kledd i de klærne pårørende ønsker og det blir en fin og verdig stund. Etter dette blir den avdøde ført til egnet sted på institusjonen (bårerom/kjølerom), før begravelsesbyrået henter vedkommende. Dersom institusjonen ikke er utstyrt med et bårerom, vil det være nødvendig at vi henter den avdøde innen kort tid. ​ Anker 2 Anker 3 Erfaring fra sorgarbeid tilsier at mange etterlatte opplever det som betydningsfullt å få se den døde. Særlig gjelder dette når dødsfallet kom brått og uventet. Å se den døde en siste gang er viktig for mange i deres sorgprosess. Dette gjelder også for barn. Gjennom dette vil en kunne få med seg et viktig bidrag til den videre sorgprosessen. Personer som ønsker å avstå fra å se den avdøde må selvsagt få full respekt for dette. ​ I forbindelse med syningen vil de frammøte ha mulighet for å "sende med" en hilsen i kisten, i form av for eksempel et brev eller en personlig gjenstand. Den avdøde kan være kledd i sine egne klær som de pårørende har valgt ut, eller i en hvit silkekjortel. Etter syningen blir kistelokket lagt på og skrudd igjen, og de som ønsker kan være med på dette. ​ Sted for syningen avhenger av stedet dødsfallet skjedde. Ved dødsfall på Haukeland eller Haraldsplass sykehus, brukes bårekapellene der til syningen. Mange sykehjem har også et kapell, eller annet passende rom som kan brukes. I andre tilfeller er det mest aktuelt å leie det såkalte "flerbruksrommet" ved Møllendal kapell, som er et lite men passende lokale til dette. Lille kapell ved Møllendal kan også leies til syning. I begge tilfeller faktureres pårørende med kr 1480 (2022-pris) for leie av det ene eller andre lokalet. ​ Hvem sørger for gravferden? Anker 5 Å sørge for gravferden innebærer at vedkommende avgjør alle spørsmål vedrørende denne, som for eksempel hvor avdøde skal gravlegges. Hvis det ikke foreligger en erklæring fra den avdøde om hvem som skal sørge for gravferden, har den avdødes nærmeste etterlatte over 18 år, i følgende rekkefølge, rett til å besørge gravferden: ​ ■ ektefelle/partner eller samboer som levde i ekteskapslignende forhold med den avdøde ■ barn ■ foreldre ■ barnebarn ■ besteforeldre ■ søsken ■ søskens barn ■ foreldres søsken ​ Ved uenighet mellom like nære etterlatte om hvem som skal sørge for gravferden, er det kommunen som avgjør. Avgjørelsen kan ikke påklages. For nærmere redegjørelse av det juridiske ansvaret for gravferden, vises det til gravferdsloven § 9. Det er å anbefale at man ved gravferden kommer frem til løsninger som ivaretar de etterlattes ulike interesser. Dersom den avdøde, enten skriftlig eller muntlig, har gitt uttrykk for ønsker om hvordan gravferden skal foregå, bør de etterlatte så langt som mulig søke å etterkomme dette. Gravferden bør respektere avdødes religion og livssyn. ​ Dersom avdøde ikke hadde etterlatte, eller de etterlatte av en eller annen grunn ikke ønsker å sørge for gravferden, er det kommunen der avdøde bodde eller hadde sin siste bopelsadresse, som plikter å gjøre det. Anker 6 Hva kan du gjøre selv? De etterlatte med gravferdsrett står fritt til selv å ivareta de oppgaver som følger ved gravferden. Siden det er mange formaliteter og praktiske gjøremål som skal ordnes ved en gravferd, samt ønske om en verdig behandling av den avdøde i forbindelse med stell og transport, velger de aller fleste å be om bistand fra et gravferdsbyrå. ​ Selv om det i teorien er fullt mulig, vil det i praksis være utfordrende for personer utenfor gravferdsbransjen å gjennomføre en gravferd uten hjelp. Dels fordi man sannsynligvis ikke sitter inne med kunnskapen om hva som rent praktisk skal gjøres. Dels også fordi man naturlig nok mangler kontakter, nøkler, adgangskort, egnet transportmiddel, utstyr og alt annet som er nødvendig for å få gjennomført alt som skal gjøres. Mange familier blir overrasket over hvor mye arbeid som "skjer i kulissene", og uten å engasjere et byrå faller dette arbeidet på dem som har valgt å gjøre dette selv. For en utrent person vil arbeidsmengden og tiden som vil gå med bli betraktelig større, på grunn av nevnte årsaker. ​ Selv om tjenestene til et begravelsesbyrå koster penger, vil de aller fleste vurdere det slik at dette er verdt det det koster, sammenliknet med belastningen det vil medføre -- i en allerede krevende tid -- for pårørende. Uavhengig av om man benytter seg av et gravferdsbyrå eller ikke, kan det bety mye for de etterlatte å sette et personlig preg på gravferden. Det finnes mange alternative måter dette kan gjøres på. For noen vil det kunne oppleves som fint å få stelle og vaske den avdøde selv. Andre vil kunne ha et ønske om å velge ut klær den avdøde skal gravlegges i. Seremonien kan også gjøres mer personlig gjennom valg av musikk, salmer og sanger som er i tråd med den avdødes interesser. For noen vil det også kunne bety mye å få være med og pynte seremonirommet og velge hvem som skal bære kisten. Anker 7 Dødsfall i utlandet. Det kan bli kostbart med hjemsendelse av personer som dør i utlandet. Dette kan skyldes krav i lovgivningen i de forskjellige land, og det kan skyldes høye transportomkostninger. Har man ikke en reiseforsikring som dekker hjemtransport, kan økonomiske grunner noen ganger tale for å foreta kremasjon i utlandet og siden få urnen sendt hjem til Norge. Hver og en må finne ut hva dette innebærer for en selv, og undersøke muligheter, formalia og kostnader i utgangsland og inngangsland. Kontakt oss eller offentlig myndighet v/Utenriksdepartementet eller politi. SOS International vil også kunne bistå i slike tilfeller. ​ Hvis det er tegnet reiseforsikring som inkluderer hjemtransport, vil hjemsendelsen av den avdøde normalt bli dekket. Vær også oppmerksom på at både lovgivning og lokale skikker for behandling av den avdøde kan avvike sterkt fra norske forhold. Det er for eksempel vanlig med krav om at den avdøde skal balsameres før hjemsendelse. Dersom den avdøde blir transportert i kiste fra utlandet, er det som regel nødvendig å bytte kiste i henhold til norske krav når denne er ankommet til Norge. Kilde: Helsedirektoratet: "Når en av våre nærmeste dør" Gå tilbake til startsiden

  • Kontakt oss | Bjørgvin Begravelsesbyrå

    Kontakt oss Kontakt oss døgnet rundt 55 20 23 00 post@bjorgvin-b.no Bjørgvin Begravelsesbyrå AS Nattlandsveien 8 — 5093 Bergen Org.nr.: 924 463 317 ​ Gratis parkeringsplass utenfor kontoret. Inngang B. ​ Telefonen er døgnåpen, og du ringer oss helt kostnadsfritt og uforpliktende. ​ Hos oss er det ingen prisoverraskelser. Ingen pristillegg for kveld, natt, helg eller helligdag. ​ ​ Kontaktskjema Send inn Vi har mottatt din melding og vil svare så raskt vi kan. Kart

  • Prisliste | Bjørgvin Begravelsesbyrå

    Prisliste Hos oss får du ingen prisoverraskelser. Vi er gjennomsiktige når det gjelder pris. Den prisen du/dere får oppgitt etter planlegginssamtale (konferanse) med oss, er den samme som kommer på regningen. Dersom det imidlertid bestilles tjenester etter konferansen som medfører kostnad, vil dette bli opplyst om og fakturert. Prisoversikt for gravferd i henhold til forskrift om prisopplysning for gravferdstjenester jf §16 Prisene gjelder innen Bergen kommune 2023. Hertil kommer eventuelle kommunale avgifter, utgifter minnesamvær, solistinnslag, mer blomster, gravstein og andre valg utover det som er oppgitt. Totalprisen blir oppgitt under konferansen med oss. Byråets honorarer omfatter konferanse på vårt kontor eller i hjemmet i arbeidstid, ettermiddag og kveldstid, hverdag eller helligdag. Det inkluderer også søknad ved offentlig stønad, informasjon om dødsattest, behandling til tingrett/arv mm. Omkostninger er belagt med moms eller fritatt ifølge forskriften. For informasjon om gravferdsstønad, klikk her .

  • Urner | Bjørgvin Begravelsesbyrå

    Urner Et siste hvilested. Urne er en spesiell vase som man oppbevarer en avdøds aske etter kremasjon. Dette er benyttet i mange sivilisasjoner verden over. Bisettelse er begrepet som brukes når den døde ikke umiddelbart blir begravet i jord, men kremert (evt. transportert til krematorium). Etter kremasjon blir en urne med asken satt ned i en gravlund eller asken kan bli spredd etter nærmere regler. Alle urner er alle produsert i et nedbrytbart materiale. Uten kostnad medfølger en standard, kommunal urne. Valkyrie Kr 6990 En enkelt lønnefrø gav denne eksklusive urnen sin form. Den symboliserer både liv og forgjengelighet på samme tid. Vertikale gullbånd understreker den vakre formen. En liten minneboks i samme utførelse følger med, for å oppbevare et minne om den avdøde hjemme. Bregenz Kr 3950 I bøk. En av våre premium-urner. Livets tre bærer med seg ukjente krefter. Beiset i mahoganyfinish. Bunnen er i messing. Fåes med dekorasjon livets tre (som vist), kors, fredsdue, hjerte, callablomst. Lugano Kr 6490 En meget eksklusiv modell av oldertre (or), i ypperste kvalitet. Formen på urnen symboliserer det evigvarende, etter gammel tradisjon. Dekorert med en messingring. Polert til en høyglanset overflate. Zebrano Kr 4990 Moderne modell i førsteklasses kvalitet, i tre, som deretter er laminert. En matt sølvstripe dekorerer toppen. Fåes i mange ulike utførelser (spør oss) Bologna Kr 4990 Moderne modell i førsteklasses kvalitet, i tre, som deretter er laminert. En matt sølvstripe dekorerer siden. Fåes i mange ulike utførelser (spør oss) Sevilla Kr 4990 Oldertret (or) i denne urnen er hentet fra tyske skoger, og bearbeidet etter eldgamle dreietradisjoner. Et bånd i gull avslutter øvre del. Naxos Kr 1590 Treurne i klassisk, firkantet utforming i enten hvitmalt, lønn eller eik. Helena Kr 2990 Utgående modell, vanlig pris kr 5690. Keramisk urne med fløyelsaktig overflate, dekorert med edelgulldetaljer. Matchende minneurne med telysinnsats følger med. Fåes i grafitt (som vist), krem, turkis, sandfarge, burgunder og mørkegrønn. Xenon Kr 2990 En tidløs og stilren urne i naturmateriale. Dekorbåndet er børstet i gull. Fåes i krem (som vist) perlehvit, marineblå, rød og svart. Carrara Kr 2890 Overflaten er marmorert etter italienske håndtvekstradisjoner. En skinnede gullstripe dekorerer toppen av urnen. Fåes også i grønn, hvit, onyx og trefarge. Regina Kr 2390 Tradisjonell og tidløs urne i naturmateriale, dekorert med messingdetaljer. Patina Kr 2290 Klassisk utseende urne i patinert utførelse, i kunstmateriale. Dekorert med kors i mattgull. Fåes også med rosemotiv, uten motiv, rosegren, bedende hender samt eikeblader. Colonnata Kr 3290 Overflaten er marmorert etter italienske håndtvekstradisjoner. En skinnende meanderbord i gullfarge dekorerer toppen. Fåes også i fiolett, grønn, terracotta, grå og rødbrun. Cascade Kr 2590 Slående og iøyenfallende urne tross sin enkle form, sluttført med en bord i gullfarge. Fåes også i grå, brun, rød, krem og hvit. Lucca Kr 3190 En moderne modell, med en silkeaktig overflate. Dekorert med delikat bølgemønster, omkranset av gullkanter. Krystall Kr 3290 Urnen har en perlemorskimrende overlate, og lokket er dekorert med en skinnende sølvstriper. Motivet består av ekte Swarovskikrystaller, som er påført for hånd. Memoriam Kr 3690 Gi urnen et personlig preg. La barn og barnebarn tegne sine minner og fargelegge urnen. Fargesett medfølger. Urnen er produsert i lønn. Avalon Kr 990 Tilvirket i cellulose for å senke ned i vannet, som et alternativ til askespredning.

bottom of page